vereniging_banner.jpg
- - - Menu - - -

Afgelopen woensdag 14 december ‘22 was voor mij de meest bijzondere Algemene Ledenvergadering (ALV) tot nu toe. Voor het eerst stond ik ‘aan de andere kant van de tafel’ en mocht ik als aspirant bestuurslid onderdeel zijn van de ALV.

 

De zenuwen waren duidelijk aanwezig. Dit had twee redenen. Er traden twee bestuursleden af en er moest gestemd worden voor maar liefst het aantreden van drie nieuwe bestuursleden, waaronder ikzelf. Ondanks de positieve signalen en berichten voorafgaande aan deze ALV over mijn aanstelling (waarvoor dank) was het toch wel spannend. Daarbij kwam dat het bestuur deze ALV een slechte boodschap moest overbrengen; KDO heeft het financieel zwaar. Het wegvallen van corona subsidies, een ledendip en een onverwachte rekening van Accres zorgt voor een negatieve afsluiting van de begroting. Om uit de rode cijfers te komen lag er een voorstel van 10% verhoging van de contributie. Naar aanleiding van dit voorstel volgde een interactief overleg tussen leden en bestuur over dit voorstel, de aanpak daarvan en zelfs over andere mogelijkheden. De uitkomst daarvan was verrassend en mooi!

 

We willen de gymsport laagdrempelig houden, zodat iedereen kan blijven sporten en bewegen. Om de leden in deze financieel lastige tijden met allerlei prijsstijgingen nu niet direct ook nog te confronteren met een gemiddelde contributie verhoging van 10% is er afgesproken vooralsnog per 1 januari 2023 de contributie niet te verhogen, maar het eerste kwartaal te gebruiken om door inzet van andere activiteiten in de zwarte (positieve) cijfers te komen.

 

Er zijn twee plannen besproken:

  • Plan A; een gezamenlijke verantwoordelijkheid van leiding, coördinatoren, leden en bestuur om leden te werven om zo meer contributie te generen en de financiën van KDO weer in de positieve cijfers te krijgen.
  • Plan B; Specifiek overzicht maken van wat een eventuele contributieverhoging zou beteken voor iedere discipline. Dit plan wordt opgesteld in samenwerking met onze coördinatoren en leden (of ouders van leden). Resultaten van beide plannen worden in de voorjaars ALV (datum n.t.b.) gepresenteerd. Daar kunnen we de dialoog hervatten en zal een stemming plaatsvinden.
    ZORG DAT JE ERBIJ BENT!

 

Na het bovenstaande dialoog hieronder een korte opsomming van de kernpunten van de ALV. Verdere informatie is HIER terug te lezen in de notulen.

 

  • Robert Hukshorn (voorzitter) & Sherida Baptista (penningmeester) verlaten helaas het bestuur
  • Alle drie de nieuwe bestuursleden zijn benoemd op de ALV;
    - Bart Linnenbank (als bestuurslid Sportzaken)
    - Barbra Gerlich (als nieuwe penningmeester)
    - Ik zelf, Carwi van der Burgt (als bestuurslid & waarnemend voorzitter)
      (Er zijn nog vacatures voor een secretaris, voorzitter en kaderbeleid).
  • De ledenadministratie wordt nagelopen om het aantal deelnemers gelijk te trekken met het aantal (betalende-)leden. (verzocht door de ALV).
  • We gaan de bereikbaarheid van KDO Apeldoorn verbeteren.
  • De activiteitencommissie onderneemt actie voor het organiseren van een activiteit voor ereleden en leden van verdiensten.
  • We gaan alle communicatie, banners, afbeeldingen, etc controleren op het logo; onze koninklijke erepenning moet meer en duidelijker zichtbaar zijn.

 

Ben ik iets vergeten en staat het niet in de notulen, stuur dan je reactie naar ons op: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

 

Als laatste wil ik iedereen die aanwezig was (fysieke én digitaal) bedanken voor hun aanwezigheid en de inbreng en het warme ontvangst.

 


Bestuur KDO Apeldoorn
Waarnemend voorzitter
Carwi van der Burgt